Malin

Lite innan, på och efter sportlovet... typ!

Tjo!!!

På torsdagen innan sportlovet var det friluftsdag...
...då fick vi typ själva bestämma vad vi ville göra så jag o mina kompisar klättrade på förmiddagen o var på badhuset på eftermiddagen!
Sen på eftermiddagen när jag skulle på både dans o simning så började jag må dåligt o frös jättemycket så jag la mig i soffan med pappas feta dunjacka o en filt, gissar att det såg idiotiskt ut. Men hur som helst skippade jag både dans o simning den dagen! Sedan på fredagen så var det studiedag o egentligen så skulle vi åka upp till fjällen på lördagen men eftersom vi typ fick lov lite tidigare så åkte vi upp på fredagen o bodde på vandrarhem en natt... sen på lördagen så åkte vi skidor, jag vi åkte ju hela sport lovet men det fattar man väl!
Sara o jag åkte med en som heter Erik o hans kompisar, Simon o Justus...
...vi åkte ju med mamma o pappa också o ibland med Eriks familj, osv.
Hur som helst hade Sara, jag, Erik, Simon o Justus jättekul.
En dag så typ skulle vi gena genom skogen för att komma till en annan backe...
...Simon o Justus hittade en bra väg o kom över hur lätt som helst (vi var nästan högst upp när vi åkte över).
Där emot så åkte Erik en annan väg o Sara o jag följde efter...
...vi kom fram till ett typ ministup där man hade kunnat hoppa om det inte var massa träd i vägen så vi hittade en annan väg där vi typ kunde hasa ner fast det var ändå väldigt brand men inte så speciellt högt...
...sen blev det lite lättare o vi kunnde typ åka ganska normalt (normalt för att åka i skogen).
Sen när jag skulle svänga på ett ställe (jag åkte sist), så typ var det typ en kant eller vad man ska säga (Erik o Sara hade också åkt där) där jag ramlade ner men det var mjukt för det var massa typ lössnö (jag typ bara garvade lite), men där emot så fasnade jag så Erik fick komma o hjälpa mig upp så jag kunde komma loss för det var lite lättare om man stog upp.
Förresten både Sara o jag lyckades tappa en varsin skida men vi fick ju på oss de igen.
Sen när vi hade åkt där ett tag så ringde Justus o Simon o undrade vart vi var...
sen när vi väl hade kommit enda ner o ut ur skogen o bort till Justus o Simon så var det lite kul...
...de hade fått vänta i 25minuter, o sessutom skulle vi äta en viss tid med de vuxna så vi kom lite sent på grund av den där vägen. Enligt mig o Sara var den skogsvägen värre än vad väggen är, o Erik sa dessutom att vi också fått en anledning att hata honom, precis so  Justus o simon...heh!
Sen när vi åt satt Erik o skulle komma på bra saker han hade gjort o Simon o Justus skulle komma på dåliga saker han ahde gjort... man kan väl säga att det gick bättre för Simon o Justus!
Jag tror det var på tisdagen... då fick vi komma hem till deras stuga/lägenhet/någonting o äta middag (vi fick ta med efterrätt). Sara, jag, Erik, Simon o Justus satt o spelade kort typ hela tiden♥♦♣♠...
Sen på vägen hem från fjällen (i förrgår) så satt jag o sa... det är närmare till fjällen, vi åker dit i stället!!! typ hela tiden, för jag älskar verkligen fjällen... Just ja vi gick på tur (alltså med skidor) en dag o det var väl rätt jobbigt för det var ganska mycket uppför o dessutom ca. 1,9mil!
Igår var jag på simträning o fick ont i huvudet, sen fick jag vänta ganska länge på Andrea som simmar enn grupp under mig för att jag skulle åka med henne hem för pappa hade tagit bilen till innebandyn o jag fick tyvärr inte åka spårvagn hem själv för det var så sent... men det gjorde inte så mycket för jag fick ju träffa Andrea o Louise... alltså vi gick i samma grupp förut (Julia o Isabel med) men sen fick både Julia o jag flytta upp en grupp, så Andrea Louise o Isabel går kvar i E-gruppen, jag går i D1 o julia i D2!
Nu är man hemma o har ont i huvudet o halsen o är pyttelite illamående men hoppas man kan gå till skolan imorgon, man vill ju inte hamna efter med skolarbetet!
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaknar fjällen aaasmycket, jag ääälskar verkligen fjällen o att åka skidor... ♥♥♥ 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress