Malin

lite "kort" om sommarlovet...

Hej, sorry för att jag inte har bloggat på flera månader (jag är inte bra på att blogga-.-) innan sommarlovet hade jag så mycket att göra att jag inte orkade blogga så mycket men nu när det är sommarlov har jag bara varit ute och rest... Först och främst så har jag varit i Italien, det var jättekul (förutom att jag hatar saltvatten). När vi kom hem från Italien var det midsommar och den firade vi i Nyköping fast på en 50-årsfest som mammas och pappas kollega hade. Dagen efter midsommar var min familj, "kollegan" och "Putte", och två andra familjer och paddlade. OBS! Vi hade bara fyra kajaker så vi fick turas om. Egentligen var det bara Pernilla och Johnny som skulle få hjälp för de hade köpt två kajaker. Sen har vi seglat typ en dag men då satt jag mest i båten och läste bara för att det var algblommning just där vi hade båten och jag ville inte gå över till andra sidan ön för att det var jör jobbigt. (Jag hade redan gått över en gång för att kolla om det gick att bada där men tog självklart inte med badkläder). Jag har varit hos farfar och Kerstin i Skåne också. Då köpte vi en födelsedagspresent till farfar och han i affären gick och tjatade om gurka (på skånska) tex. "...och så kan man skiva gurka i den". När vi var i Skåne åkte Sara(syster), jag, mamma, pappa, farfar och Kerstin ut til en platt ö med farfar och Kerstins motorbåt. Det var massa fågelskit och nyckelpigor på ön... sen var det en fläderbuske där också.
Jag har gått i en kanotkurs också. Det var kul (förutom att jag var äldst för ala andra var 99:or eller yngre-.-).
Jag har varit på NUSS (simtävling) också och det gick väl inte helt bra men det var kul. Jag var med Josefin en dag (hon simmar också o är tre år yngre än mig) och då badade vi i hennes pool men då  började åska så vi fick gå upp, men då satte vi oss ute under ett tält/tak i stället och lyssnade på åskan.
Jag var på ssc v.3 och det var skitkul, speciellt med gymnastik trots att jag trodde att jag typ skulle dö i början. Saknar alla ssc.kompisarna sjukt mycket så jag hoppas jag träffar de igen nån gång. Justja, sista dag på ssc fick jag ett litet kul pris... jag blev "veckans dancer" så jag fick ett disney-svettband och en som heter Cleo fick priset för bästa mattant (hahaha) och fick ett tvåpack svettband.
Ca. en timme efter att jag kom hem kom våra kusiner från Gävle hem till oss för att fortsätta ner till Skåne dagen efter. När de kom så hade de med lite kläder som Sara och jag fick ärva av våran kusin Lisa (det var mest jag som kunde ha kläderna) så då fick jag ett par najjsiga shorts. Dagen efter att de åkte hem åkte vi upp till mormors stuga i Järnes i tre(?) dagar och sedan åkte vi in till stan (Umeå) där mormor bor och var där till i måndags. Min kusin bor på samma gård som mormor (de bor i lägenhet) så Amanda(kusin), Sara och jag gjorde en sjukt kul video. När vi kom hem därifrån har jag bara suttit hemma och chillat.

Idag var jag på stan och köpte två linnen och lite mojs och när jag kommer hem märkte jag att det ena linnet var lite halft trasigt (nu kom jag på att det kanske satt en sån där "säkerhetsmockafjong" och att det kanske var dens fel) så jag kanske åker och byter den...

Imorgon ska jag iaf till Kolmården (djurparken) så det ska bli kul, bara det inte regnar så (men det får inte vara för soligt/varmt heller gör då för jag).



Kraaam <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress