Malin

~have happened, happening & will happen~
HEJSAN SVEJSAN! Jag har egentligen inte mycket att dela med mig av nu men tänkte att jagg kunde skriva ett lite snabbt inlägg i alla fall, då det var en vecka sedan sist. Jag har egentligen inte gjort så mycket förutom att vara i skolan och plugga och kolla på serier... Annars kan jag ju säga att som jag skrev senast så skulle jag iväg och träffa Astrids kaniner och hänga med henne till stallet, vilket var riktigt kul. Eller kul och kul men det var eh tjaa.. något positivt! Världens mjukaste sötaste kaniner och alltid kul med hästar, även om jag har väldigt mycket respekt för dem. De är ju så stora! Lärde mig liiiite nytt om hästar i alla fall. Bra bra. ^^ Kan ju säga att det var första gången jag åkte buss själv en längre bit... nästan första gången själv över huvud taget. Håller mig mest till stan och till spårvagnarna. Säkrast så. ;)
 
Jag har börjat med två nya kurser i skolan nu också! Kemi och fysik. Dock har vi ju precis börjat så har inte fått nån stor uppfattning om det än. En simpel start på kemilabben idag i alla fall, då vi skulle ta reda på vilket mätinstrument som var noggrannast och mätte upp vatten i t.ex. en bägare och vägde. Simpelt. Fast sen måste vi ju skriva en labbrapport också. Måste fundera ut vad jag ska välja för inriktning, programförjdupning och individuellt val att läsa i tvåan också. Weeey. Så jobbigt att behöva göra såna val. Svåra val. Göra klart lite läxor jag varit lite seg med att göra borde jag nog ta tag i också... Aja, det ska nog gå. 
 
Imorgon har jag två lektioner, eller egentligen tre. Dock har vi ingen lärare på en av dem så vi fårläsa själva. Därav blir det två faktiska lektioner. Sen får vi författarbesök av Jenny Jägerfeld tror jag. Måste säga att jag inte vet vem hon är, men det kan ju bli intressant i alla fall. Förutom det ska jag bara försöka skaka av mig det sista av min förkylning som inte riktigt verkar vilja lämna mig och efter det komma igång med träningen igen. Sitta barnvakt ska jag göra också. 7:e februari. Mitt första betalda jobb... om man inte räknar att Sara och jag barnvaktade tillsammans en gång och mamma var med och en kompis till mig som typ tog över och jag knappt fick något att göra. Det här jobbet gör jag själv. Känns aningen mer vuxet så. Fast riktigt vuxen vill jag inte bli än. Bara vid tillfällen det behövs. Man ska vara barn så länge man kan. 
 
Från lovet i Umeå. Bilderna tagna av Sara!! <3
 
Okej nu blev det inte så kort hehe...
Ciao!
~mallompan
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress