Malin

~Paris~
 
Hejsan svejsan! Jag var alltså i Paris under påskovet. Det var både roligt och en aning jobbigt. Då jag inte träffat Sara sedan i julas var det mysigt att få träffa henne igen, men jag är egentligen ingen storstadsmänniska. Det var självklart kul att vara uppe i Eiffeltornet och att se Paris över lag, men tjaa... en aning för stort för mig. För mycket människor, för långa avstånd, för lite natur. 
 
På lördagen när jag kom dit hade Sara och hennes rumskompisar lite vänner över då de firade Påsk. Sara och jag gick ut på en liten promenad och satte oss ovanför parc belleville och blickade ut över Paris. På kvällen drog några ut och festade, medan jag och Sara följde med två andra på bio. Det var ju ganska mycket billigare än i Sverige om man säger så. Vi kom i alla fall inte hem förrän två på natten. 
 
Nästa dag började lite jobbigt då vi var tvugna att gå upp tidigt för att Sara skulle till svenska kyrkan och sjunga med kören. Efter det hade vi egentligen tänkt åka hem och sova, men vi var så nära triumfbågen att vi gick dit först. Efter det ändrades planerna åter igen, då vi inte tyckte det var så långt till Eiffeltornet heller. Jag minns faktiskt inte vad vi gjorde efter det.
 
På måndagen jobbade Sara så jag stannade "hemma" till ungefär kvart över tre. Jag mötte upp Sara på restaurangen (där hon jobbar alltså), efter en halvtimmes promenad med hjälp av en inte så detaljerad, handritad karta. Det tog väl egentligen lite längre tid än så, då jag var osäker på om jag gick rätt men strunt samma. Jag hittade i alla fall, och Sara fick ändå jobba över. Det var lite kul när jag kom in och de nästan direkt såg att jag var Saras syster. 
 
När hon slutat jobba, gick vi och köpte glass. Den var så god, och vi utnyttjade en kort stund med sol nere vid Seine. Efter det gick vi till Notre Dame. När vi kom ut därifrån var solen borta och det haglade. Vi sprang därifrån och ställde oss inne i en souvenirbutik. När det slutat hagla gick vi till Shakespeare and Company där vi köpte en födelsedagspresent till mamma.

(... och nu har det gått över en vecka sedan jag började skriva detta inlägg, och jag orkar inte riktigt fortsätta så utförligt som innan. Därför listar jag bara upp resten vi gjorde. Annars kommer det nog alltid förbli ett utkast.)

På tisdag och onsdag åkte vi turistbåt på Seine (snubben på båten var cool då han kunde många språk), gick på Louvren, åt på hennes restaurang, åkte till Montmartre där vi gick in i Sacré-Cœur samt gick förbi Moulin Rouge, och åt på en libanesisk restaurang. Jag tror det var ungefär allt. 

Ciao!
~mallompan❤️
Anonym

Världens bästa vecka med dig :*

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress