Malin

~Ta vara på det bra~
Hejsan! Jag är så otroligt glad just nu. Jag hade ångest över att skolan skulle börja, men nu när den är igång... wow. Visst, vi har inte ens haft en fullständig skolvecka än och tempot kommer säkerligen bli högre senare men jag har börjat riktigt bra, så om det går utför så börjar jag i alla fall inte på noll.
 
Jag känner att det är bra att göra så mycket man kan och anstränga sig när man kan och orkar, speciellt om man vet med sig att man haft det tuffare tidigare och lätt kan köra fast. Då gör det inte lika mycket om det går sämre en annan gång. Dessutom känns det så underbart bra när man lyckas, när man gör nytta.
 
Den enda kursen jag verkligen kört igång med just nu är matten, vilken jag inte alls låg i fas med förra terminen. Nu är det ju dock en ny kurs, matte 4 så jag har inte allt det med mig. Matte 3 är avklarat och jag kan släppa det. Nu får jag ta nya tag med matten och jag ligger mer än i fas, vilket känns extremt skönt.
 
Det känns som att det även blir lättare att göra bra ifrån sig och hänga med senare om det går bra från början, för då har man även självförtroendet på en ganska hög nivå. För mig betyder det otroligt mycket att jag nu känner att jag kan då mitt dåliga självförtroende och min perfektionism hindrat mig väldigt mycket. 
 
Nu när skolarbetet börjar gå bättre känns det extra bra, bättre än när jag gör det jag tycker om nästan, för att klara av något man inte klarar av eller inte alla gånger tycker är jättekul är något att vara stolt över. Det är det man behöver jobba för för att åstadkomma som får en att växa.
 
Jag har idag även varit på schemaläggning för mina sånglektioner och på måndag nästnästa vecka drar kören igång igen. Dansen börjar dock inte förrän i september och där har jag valt att hoppa upp en klass, så vi får se hur jag klarar av den utmaningen när jag väl kommer dit.
 
Det känns i alla fall bra att ha lite saker utanför skolan som jag kan fortsätta komma tillbaka till, som jag älskar att göra. Utan sången och dansen vet jag inte hur jag skulle orka med allt. Det är som frizoner där man får bestämma om man ska vara.
 
Om jag inte hade några intressen utanför skolan skulle min fritid inte bli särskilt kul, eller mitt liv över lag för den delen. Jag har ju vänner jag kan träffa, men man måste ju ha någonting som är ens eget också. Vänner är de man delar med sig av sina erfarenheter, sin lycka och allt annat i sitt liv till, som man både ger till och får från.
 
Ciao!
~mallompan♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress