Malin

~Balans~
Hejsan! Gårdagen var rätt så härlig. Jag var ensam nästan hela dagen så jag hann göra en hel del saker. Jag hängde ut tvätt som mamma inte hann med, städade mitt rum och dammsög hela övervåningen och lite i trappen, gick på promenad under det härliga solskenet. Jag vet inte varför, men jag blir plötsligt mer ansvarsfull när jag är ensam. Eller nej, inte egentligen. Jag tycker bara om att vara det mer när jag är själv. Jag får vara duktig för mig, i stället för någon annan. 
 
Det är något riktigt härligt över att på sommaren gå ut barfota i det mjuka gräset med en massa ren tvätt att hänga på tork. Det är något lite tillfredsställande med att dammtorka en riktigt dammig yta och se en tydlig rand mellan det rena och det smutsiga, för att sedan se allt bli fräscht igen. Det är underbart att dammsuga när golvet är fullt av dammråttor och damm som fastnar under fötterna, för att sedan kunna gå omkring utan dammiga fötter och utan att behöva borsta av dem när man sätter sig i sängen. Jag gillar att städa, när jag är själv. Egentid är allt bra härlig ibland.
 
På sommaren kan det dock bli lite väl mycket egentid, så att man får svårt att hitta på saker att göra. Än så länge har tristessen dock inte drabbat mig. Jag har haft en rätt bra balans mellan umgänge och ensamhet. Jag får försöka fortsätta hålla det så, ha ett bra lov. Idag har jag bara tagit det lugnt än så länge, men ska träffa Andrea lite senare. I natt ska jag vara spöke med lite fint folk, i ett stall. Wish me luck! ;)
 
Ciao!
~mallompan♥
rxbin.blogg.se

Folk festar och är helt all over the place under sommaren (vilket man kan göra) men jag tycker att sommarlovet är en stund man ska relaxa och bara ha lite tid för sig själv så man blir laddad för skolåret (för mig då) xoxo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress