Malin

~Summer Feels~
Hej alla glada... och mindre glada om någon nu är det. Idag har varit en underbar dag, riktigt somrig. Innan lunch tog jag bussen ut till Astrid och tillsammans cyklade vi till Ågelsjön. Förutom några som tältade där hade vi till en början sjön helt för oss själva. Vattnet var en aning kallt men man vande sig snabbt. Sen låg vi och solade och pratade innan vi åt lunch. Sen satte vi oss nere vid vattnet ett tag innan vi tog ett sista dopp innan vi cyklade hem igen. Tyvärr brände jag mig ganska mycket på ena armen, trots solkräm. Det gör mig dock inte särskilt mycket då det var så härligt där. Jag fick umgås med en jättefin vän en varm, solig dag och bada. Det går verkligen inte att se något negativt i det. 
 
När jag kom hem var mamma fullt upptagen med att städa, medan pappa satt i soffan och spelade på en stålsträngad gitarr han tydligen köpt. Själv hann jag ta det lugnt en liten stund med pappa innan jag klippte gräsmattan och rev mig på många buskar och träd. Det är i princip omöjligt att klippa gräsmattan utan att lite bråk med några grenar och kvistar. Man känner sig ju ändå lite extra somrig då, så vad gör det? När jag senare satt i soffan och såg på TV började det regna så jag och mamma fick springa ut och plocka in den rena tvätten. 
 
Kvart i tio gick jag ut på promenad med Elma som vanligt. Även det kändes lite sådär extra somrigt. Jag gick ut i shorts och stövlar, och hur underbart är inte det? Lite lätt sommarregn ligger högt på min icke existerande lista över saker jag tycker om. Det är en så bra känsla när en går ut när det regnar, i en kort klänning eller shorts, utan att frysa, när en känner små, små vattendroppar landa direkt på huden och när en andas in den varma, fuktiga sommarluften. I alla fall så kan det, precis som det andra jag gjort idag, räcka för att göra mig rätt så lycklig för en stund. 
 
Ciao!
~mallompan♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress