Malin

~några helt vanliga dagar~
Hejhopp! Igår var jag äntligen tillbaka och hade sånglektion efter en långdragen förkylning (som förvisso inte är helt bra än men nästan). Direkt när jag kom hem därifrån gjorde jag te och gick ut på en kort promenad med Elma och satt och pratade och hade det mys i nästan två timmar (räknat med både promenaden och resten). Slapp tänka på allt jag har att göra. Ha lite höstmys sådär och skaka av sig ångesten lite. Det finns inget bättre att komma ut och att liksom glömma bort allt stressigt och jobbigt, bara vara. Älskar det.
 
Idag gick jag på kör. Vi var 6 personer (men jag tror två fattades) och det var så kul. Inte samma sak som när jag gick i musikklass, men ändå kul att få sjunga med andra personer och med stämmor. Träffade en gammal bekant i kören som jag gick i samma seglarkurs som när jag gick i lågstadiet (tror jag det var). Lite kul sådär att stöta på henne efter så många år. Världen är allt bra liten ibland, men vad gör det när det betyder att man får träffa trevliga människor?! Förutom det har jag inte gjort speciellt mycket idag...
Tror jag ska försöka plugga i morgon... kanske "kartlägga" läxorna lite först och göra som en liten planering. Vi får se, men det känns som om det kanske blir lättare att göra läxorna om man har koll på allt. Grejen är att jag alltid FÖRSÖKER plugga, men sen har jag andra läxor och så kan jag inte bestämma mig för vad som är viktigast, stressar upp mig och får ångest för att jag inte tror att jag hinner med och så låser sig hjärnan och jag kan inte göra någonting. Ibland går det dock, så ska försöka imorgon. Jag behöver liksom få en del saker gjorda om man säger så... men nu ska jag börja dra mig till sängs så att jag orkar med skolan och plugget imorgon. 
 
PS! Om någon har något bra tips för hur man typ skärmar ute alla andra läxor så att man kan fokusera på en... pleas tell me!
 
Ciao! 
~mallompan♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress