Malin

~Dreams About the Future~
 
Hejsan svejsan! Idag träffade jag Lollo. Vi hade en liten picknick och promenerade lite. Som vanligt pratade vi om lite allt och ingenting. På något vis kom till slut in på vad vi ska göra när vi tagit studenten nästa år. Vi kom fram till att vi skulle ta ett sabbatsår och bo utomlands tillsammans. Vi fick ner alternativen på länder att åka till, till två. Sydafrika och Australien. Vi gick hem till mig och sökte runt på valuta, bostäder, visum och lite sånt. Just nu ser det ut som att vi tänker åka till Australien, men det kan ju komma att ändras. Vi har ju inte någon konkret plan. Vi vet inte ens hur länge vi vill vara borta. Mycket kan hända på ett år, så än så länge är det väl mest en dröm som börjar ta form. Jag är dock rätt så peppad på att dra utomlands, så jag ska försöka att skapa en lite mer konkret plan (tillsammans med Lollo) och sen få den att hända. 
 
Jag längtar så efter att gå ut gymnasiet och börja göra allt jag drömmer om. Året efter gymnasiet ska jag åka på tågluff och som jag precis sa, ta ett sabbatsår. Efter det ska jag plugga till låg- eller mellanstadielärare om jag inte hittar något annat yrke jag hellre håller på med innan dess. Någon gång ska jag även båtluffa i Grekland med min fina syster. När jag pluggat klart och lyckats hitta ett jobb ska jag bo i en röd liten stuga vid en sjö, ute i skogen. Om det inte finns något jobb tillräckligt nära ett sånt ställe får jag väl ha det som landställe och åka dit så ofta jag kan, men jag vill i alla fall ha ett sånt ställe. Jag kan se mig själv sitta vid ett skrivbord, framför ett fönster ut mot en sjö och skriva. Just det, skriva en bok ska jag också göra... och förhoppningsvis få den publicerad. Sen ska jag resa också, utforska världen, äventyra. Det är dock ett tag kvar innan jag kan göra allt det här. Jag måste ta mig igenom gymnasiet innan jag riktigt kan lägga mitt fokus på allt det där. Jag måste leva lite i nuet också, precis som alla andra.
 

Hello! Today, I hung out with my friend, Lollo (Lovisa). We had a little picnic and then went for a walk. As usual, we talked about everything and nothing. Somehow, we started to talk about what we're going to do next year, after we graduate from school. We came to the conlusion that we are going to live abroad together, before we continue our studies. We ended up choosing between South Africa and Austrailia. After we had searched for information about both of the countries, we chose Austrailia. Although, the plans can change. We don't have a concrete plan. We don't even know for how long we want to be away. Much can happen in a year, and so far, this is just a dream, starting to take form. Anyhow, I'm pretty excited about thist, so I'm gonna try to create a more concrete plan (with Lollo). Then, I'm going to make it happen.
 
I'm really longing for when I graduate and can start doing everything I dream about. The year after "high school", I'm gonna go by interrail and then, as I said, I'm going to live abroad. After that, I will study to become a teacher, unless I find some other proffession that I like more. Sometime, me and my beautiful sister might go island hopping in Greece. After I'm done with my studies and have managed to find a job, I'll live in a red little cottage/cabin near a lake, in the woods. If all places like that are too far away from a place where I can work, I'll use it as a summerhouse (or something like that). Then I'll go there as often as I can, because I really do want a place like that. I can see myself at a desk, by a window with the view of a beautiful lake, writing. That's right, I'm gonna write a book too... and hopefully get it published. Then I'm going to travel, explore the world and go on adventures. Although, it will take a while before I can do all that. I have to get through school before I can focus on what I want to do. I have to live in the present too, just like everyone else. 
 
Ciao!
~mallompan♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress