Malin

~En ljus måndag~
Hejhopp! Idag har väl egentligen varit ganska vanligt, förutom att jag varit på lite bättre humör än vanligt. Det är så skönt med sol, det gör så stor skillnad. Visst är det blåsigt och en aning kyligt, men solljuset gör en ljus inombords också. 
 
Dagen började med en sovmorgon då jag egentligen tänkte plugga, men jag tog det lite för lugnt så jag hann inte. Jag har dock inget stort jag behöver göra den här veckan så det är lugnt. Tjugo i tio började jag med en lång biologigenomgång, följd av en fysiklektion. På lektionen efter lunch hade vi eget ansvar så vi hade i princip hål då. Sista lektionen var matte, vilket jag även fortsatte med efter vi slutat.
 
Det är nu i princip obligatoriskt för mig att gå på båda hagatimmarna (1h på måndag & 1h på onsdag då man kan jobba med vad som helst eller inget och få hjälp om man vill), för jag har svårt att få mig själv att plugga annars. Det var faktiskt rätt nice. Då det inte är särskilt många som stannar kvar efter skolan slapp man nästan vänta helt på hjälp så jag hann få ganska mycket gjort ändå. :)
 
Efter skolan kände jag för att göra produktiva saker, så efter att ha käkat en morot till mellanmål och blivit helt orange om läpparna fick jag med mig pappa att övningsköra med. Då jag inte varit med och seglat på två somrar (även om jag "träffat" båten) körde jag ut dit och bara satt där ett tag. Passade på att njuta av det fina vädret sådär. Det får det bli mer av snart tycker jag, för då mår man bra.
 
Ciao!
~mallompan♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress