Malin

~Hejdå fjällen~
Hejsan svejsan! Nu är vi på väg hem från underbara fjällen och det känns så tråkigt. Det skulle vara så skönt att bosätta sig där uppe, ha nära till härlig skidåkning och fin natur. 


Att sitta i bilen och se solen gå upp och kasta ett varmt ljus över den gnistrande snön, skogen, fjällbäckarna och Ljusnan, får en att längta tillbaks på bara en minut. Jag får en sån otrolig lust att hoppa av skolan och flytta upp i fjällen, något som förmodligen inte skulle gå så jättebra i praktiken.

Det känns lite tråkigt att jag inte åkte särskilt mycket igår också, då jag var tvungen att göra läxor. Det måste jag även hinna med idag. Det får mig dessvärre att vilja vända om och stanna ännumer. Fokus hamnar på lite fel ställe, men jag ska nog lyckas få något gjort. Det kan ju vara bra, med tanke på att jag kastas tillbaka in i det vanliga skollivet direkt imorgon bitti.

Ciao!
~mallompan<3
Ulrika

Du kan ju söka säsongsjobb i fjällen efter gymnasiet? ❄❄❄

Svar: Tjaa, det skulle jag ju kunna! 😊❄️
Malin

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress