Malin

Lund
Hejhopp! 
 
Förra helgen var jag i Lund och hälsade på min fina syster för första gången. Jag hade varit i lägenheten utan henne dock, innan hon flyttade dit. Nu var det hur som helst på tiden att jag hälsade på då hon bott där i 1,5 år och det är bara 3,5h dit med tåg. Jag åkte dit på fredagskvällen, med ett drygt 40 minuter sent tåg, och hem på söndag eftermiddag. När jag kom dit åt vi soppa hon hade gjort i ordnig och lite ischoklad hon också gjort. Sen fick hon även en teklaender jag hade med mig från mamma. Jag hade med mig mina tre första dagar också så att vi kunde dricka kalenderte tillsammans. 
 
På lördagen sov vi ganska länge och for sedan efter frukosten ut på lite sightseeing då hon visade mig var hon pluggar och en massa annat kul. Efter det och en hämtning av ett paket for vi till Malmö och käkade falafelrulle och gick på second hand där vi båda hittade fina saker på Öppna Hjärtat. Jag köpte en randig t-shirt och en stor, röd tjocktröja. Efter det for vi tillbaka till Lund och handlade lite till en fritata vi tänkte göra till middag. Sara fick vila lite också då hon hade feber större delen av tiden när jag var där. Efter middagen tog vi det ganska lugnt och fixade oss för att gå på julfest i ett kollektiv, då jag fick träffa hennes fina vänner. Det var både roligt, trevligt och intressant. Vi kollade självklart även på julkalenderna nån gång under detta tidsförlopp, vilket vi även gjorde dagen efter.
 
Även på söndagen, första advent, tog vi sovmorgon, så att Sara skulle få så mycket sömn så möjligt och bli frisk nån gång. Efter det käkade vi frukost och sen for hon på affären för att köpa lussebullar medan jag flyttade runt lite saker i hennes lägenhet för att få plats med två av våra kusiner och deras mamma. En av kusinerna har nämligen börjat plugga i Lund precis som Sara och råkade ha familjen på besök samma helg som jag var där. Vi hade jättetrevligt adventsfika ihop innan de var tvugna att fara. Sedan tog Sara och jag det bara lugnt innan vi slängde ihop lite äggröra (vilken för den delen blev supergod) så att jag hade något i magen innan jag skulle hem. Denna gång var tåget som tur var i tid och sen när jag kom hem blev det till att äta lite till och packa om för att fara iväg på nya äventyr dagen efter. 
 
Jag hade det verkligen superbra och mysigt hos henne. Det var en helt värd resa, trots att jag riskerade att bli sjuk. Nu är det en vecka till och sen får jag se henne igen då hon kommer hem till jul. Härligt! Lite kul var det ju att bland det sista hon sa, innan vi gick mot tåget för min hemfärd, var att hon var chockad över att vi inte bråkat någonting. Det brukar ofta bli lite tjafs mellan oss sådär som det är för de flesta syskon, men nu gick det faktiskt smooth rakt igenom. Det gjorde ju bara saken ännu bättre, som grädde på moset.
 
~Malin
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress