Malin

~Första halvan av fjällenveckan~

Hallå där! Det är inte ofta jag uppdaterar här nu för tiden. Faktum är att jag nästan glömt bloggen men helt plötsligt så fick jag bara lust att skriva... och jag har inget vidare intressant att dela med mig av.


I söndags åkte vi i alla fall upp hit till fjällen, närmare bestämt Bruksvallarna vilket är där vi bor. Åker utför gör vi i Ramundberget så ski in-ski out blev det inget av detta året. Lite jobbigt är det ju att inte kunna åka in och till exempel plugga när man vill och sen fortsätta åka. 

Åker man hem för o plugga åker man inte tillbaka till backen igen vilket gör att man åker tills man inte orkar med tanken på att man har massa saker som hänger över en och får med sig båda föräldrarna därifrån.

Njuter gör jag därför inte helt ens när jag åker skidor men det är rätt kul ändå. Det finns fortfarande inte mycket som klår känslan av att kontrollerat och snabbt svischa ner för ett fjäll med assnygga carvingsvängar, känna att man nästan flyger, känna musklerna i benen arbeta och känna att man kan.

Då och då blir det ju rätt så fint väder också och då är utsikten inte heller något att klaga på. Förhållandena i backen är rätt så härliga de med. 

Idag blev det dessutom lite grillmys på LCHF-vis. Det funkade väl det med. Trevligt med eld sådär...

Sen har pappa hunnit med att tappa bilnyckeln i backen och inte upptäcka det på flera timmar, då vi skulle hem. Som tur var hade någon lämnat in den i receptionen. Efter det körde jag hem andra dagen i rad, på riktigt vinterväglag vilket jag aldrig gjort förr. Körde nästan fast i en snöhög när jag skulle parkera andra gången men vad gör det... ;) Stolt ändå.

Annars har jag bara pluggat, pluggat och åter igen pluggat. Två ej tidigare påbörjade reflektioner har jag blivit klar med och lämnat in. Nu återstår mest arbete jag gör för att minska arbetslasten direkt när jag kommer tillbaka till skolan och biologi 2-plugg jag aldrig kommer känna mig klar med... men nu har jag inte lika mycket jobbigt som hänger över mig ute i backen i alla fall. :)


Ciao!
~mallompan🖤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress