Malin

Valencia
Hejhopp!
 
I onsdags gick jag upp mitt i natten för att ta mig till Stansted och sedan flyga till Valencia för att träffa några fina släktingar och få lite sol. De två första dagarna spenderades delvis på stranden där jag lyckades bli lite mindre kritvit, bada lite i havet och bara ta det lugnt. 
 
På fredagen hyrde vi bil och for upp i bergen till Guadalest där vi möttes av vackra vyer och sedan till några vattenfall där vi tog oss ett dopp. Allt var väldigt fint, även själva resan. På kvällen köptes god ost och kex till middag. 
 
I lördags åkte Janne och Ullis hem så Lisa och Oscar visade mig runt lite i Valencia. Lisa och jag köpte lite fina kläder och sedan åt vi en gigantisk paella som smakade riktigt gott. Vi gick även till ett underbart café med fantastiskt goda bakverk. Mums! På vägen hem började det ösregna och åska och trots regnjackor var det bara att överge tanken på att hålla sig minsta lilla torr. Både skor och kläder blev genomblöta så på vägen hem igår fick jag resa med plastpåsar i skorna. Men det gick ju bra ändå. På kvällen hade vi bara myskväll med pizza och chips. 
 
Det var så härligt att få träffa mina fantastiska släktingar, vilka jag inte sett på ett tag, och få lite äventyr, värme och sol. Nu när jag skriver (inne där jag bor) är det så kallt att mina fingrar är helt stela och i natt fick jag sova med dubbla täcken, raggsockar och tjocktröja för att inte frysa ihjäl. 
 
Malin
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress